شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آيا تكنولوژي موشك قديمي مي‌تواند يك دوران جديد اكتشاف فضايي را آغاز كند؟

۵ بازديد
آيا تكنولوژي موشك قديمي مي‌تواند يك دوران جديد اكتشاف فضايي را آغاز كند؟

تشعشعخطرناك.overstuffedpantries.تبCabin.ناسامي‌تواندبسياريازموانعپيشروي ماموريتمريخرا صرف‌نظر كنداگرآن‌هابتوانندسريع‌تربهآنجابرسند.اماپرتاب موشك‌هايشيمياييبه كنديدرحالكاهشاست-وبراييافتنچيزيكه بعداز آناتفاق مي‌افتد, يكگروهازمهندسانبهتازگيدرانرژي1972.Theآزاد شدهتوسطسوزاندنسوختشيمياييكهفضانوردانرا بهماهكشاندهاست, كارمي‌كنند,امااينعلمموشكبهسفرطولانيبهمريخمي‌پردازد.واگرچهجستجوبراييكميان‌برمبتنيبرشكافتبهدهه1950باز مي‌گردد,چنينموتورهاييهرگزپروازنمي‌كنند.مايكلHouts,محققاصليپروژهNTPدرمركزپروازفضاييمارشالناسا, بهSpace.comگفت:"درماهاوت,ناسااينتلاش‌هاراافزايش دادزمانيكه اينادارهيكقرارداد18.8ميليون‌دلاريباشركتهسته‌ايBWXTبرايطراحيسوختويكرآكتورمناسببرايماموريت‌هايفضاييانرژياتمي(NTP)اعلامكرد.[superfastSpacePropulsionConcepts]Concepts Concepts(گتيايماژ]موشك‌هايSuperiorگازيهمهآن راباارائهحدوددو برابرموشك‌هايشيمياييكهراكت‌هايشيمياييانجام مي‌دهند, ازبينخواهندبرد.بهجايسوزاندنسوختبااكسيژن,يكرآكتورشكافتهسته‌ايبه عنوانيككورهقدرتمند,گرم كردنهيدروژنمايعوبيرون راندنگازحاصلازفشارعملمي‌كند.اين كهيكراكتچقدرازسوختخوداستفاده مي‌كندبستگيزياديبهاينداردكه چقدرسريعمي‌تواندذراترابه عقبپرتابكند ,كهبهنوبه خودبهجرمآن‌هاوابستهاست.Vishalپاتل,يك محققدرگيردرsubcontract,گفت:"نيرويمحركهانرژيهسته‌ايمي‌تواندشماراقادر سازدكهسريع‌تر,براساسمرتبهدوبرابرسريع‌تربهمريخبرويد."

در (لاس آلاموس) شركت هسته‌اي هسته‌اي (لاس آلاموس) اين شركت كار خود را انجام داد و گفت: " ما در حال حاضر به ۳ تا ۴ ماه حمل و نقل جالب توجه مي‌كنيم " و با استفاده از antimatter يا واكنش هسته‌اي, محققين مدت‌ها است كه موشك‌هاي هسته‌اي هسته‌اي را از نظر فن‌آوري امكان پذير مي‌دانند. توسعه بتن با پروژه پروژه اتمي Atomic در سال ۱۹۵۵ - ۳ سال پيش از تاسيس NASA's آغاز شد و با استفاده از موشك NERVA NERVA كه به مدت ۲ ساعت در طول آزمايش‌هاي زميني به مدت ۲ ساعت قبل از پايان دادن به توسعه در 1972.By آغاز شد, ناسا در حال حاضر آپولو ۱۸ تا ۲۰ و همچنين توليد راكت زحل را كنسل كرده‌است. Houts گفت كه وقتي مارس برنامه مارس به دنبال آن است, پروژه NERVA ميليارد دلاري هدف اصلي خود را از دست داد. اين فن‌آوري شاهد احياي مختصري در اواخر دهه ۸۰ و اوايل دهه ۹۰ ميلادي با برنامه حرارتي Propulsion فضايي (SNTP) بود كه هم اكنون با توجه به بازگشت به مريخ در حال يافتن زندگي جديد در پروژه‌هاي فعلي است. او به Space.com گفت: " ما در حال ايجاد كار بسيار خوبي هستيم كه در اين چارچوب زماني انجام شد. " Jonathon Witter, مهندس ارشد پروژه NTP, گفت كه در طول مدت قرارداد كه تا سال ۲۰۱۹ تمديد شد, BWXT طرح‌هاي مفهومي تمركز بر عناصر سوخت را توسعه خواهد داد و چالش‌هاي اصلي رآكتور, تلاش‌هاي مدرن را از ميراث تغييرات سفر فضايي متمايز مي‌سازد. پتانسيلي كه براي سطوح رديابي راديو اكتيو در اگزوز موتور وجود دارد به اين معني است كه مهندسين ديگر نمي‌توانند توده‌هاي گاز هيدروژن را در اتمسفر رها كنند. در عوض, BWXT قصد دارد تا يك ترفند ايجاد شده در مركز فضايي NASA's Stennis را آزمايش كند و گاز هيدروژن را با اكسيژن مورد آزمايش قرار دهد تا به كار آساني برسد.

ater. به گفته Witter, در اوايل, تظاهرات‌هاي كوچكي از گاز هيدروژن براي آزمايش اين روش ضبط اگزوز استفاده خواهند كرد, اما آب از آزمايش‌هاي هسته‌اي آينده ممكن است پاك‌سازي شود - the technology.Engi neers نيز عناصر سوختي را با مواد جديدي كه در اطراف ذرات سوختي اورانيوم قرار دارند, مجدداً طراحي مي‌كنند. كارآيي موشك به دما نيز بستگي دارد و BWXT انتظار دارد كه كامپوزيت سراميك و تنگستن به عملكرد بهتر در سطح بالاتر اجازه دهد, NERVA ۹۰ درصد اورانيوم بسيار غني‌شده را كه امروزه به عنوان سلاح به دست خواهد آمد, اجرا مي‌كند. پاتل گفت: " اما چون فرآيند شكافت هسته‌اي به اندازه كافي حرارت را از بين مي‌برد, آن سطوح overkill هستند. طرح‌هاي BWXT's, مواد غني‌شده را فقط زير ۲۰ درصد پوشش خواهند داد و آن را در دسته اورانيوم غني‌شده كم‌تر غني‌شده با غلظت پايين قرار مي‌دهند. Patel گفت: " گزينه‌هاي بسيار خوبي هستند كه از سيستم‌هاي شيميايي استفاده مي‌كنند, و گزينه‌هاي بسيار خوبي هستند كه از سيستم‌هاي شيميايي استفاده مي‌كنند ".

اما اگر يك يا ده سال طول بكشد , Houts فكر مي‌كند كه فن‌آوري هسته‌اي مي‌تواند اكتشاف فضايي را تبديل كند . او به نيروگاه‌هاي برق مريخ و امكان سوخت‌گيري مجدد منابع طبيعي مانند آب يا متان به عنوان نمونه‌هايي از احتمالات دور از دور اشاره مي‌كند " چيزي كه ما در مورد آن صحبت مي‌كنيم يك سيستم توليد اول است . اين سيستم‌ها فراتر از آن مي‌توانند قابليت‌هاي بسيار پيشرفته‌اي داشته باشند " . پشت فرمان يكي از سريع‌ترين اتومبيل‌ها


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.